July 8, 2010

Berkampung Di Studio Projek















Pengalaman rushing untuk submission projek assignment yang pertama memang menyeronokkan. Masa tu menuntut di ITM dalam semester pertama intake 1977/1978. Sungguh meriah. Tak tidur langsung. Dua tiga hari tak balik asrama. Dengan roomates pun tak sempat nak sembang. Studio terang sampai pagi. Abang2 dan kakak2 senior pun turut menyibuk. Ada yang ambil kesempatan mengurat. Kadang2 naik bengang tengok abang2 sampai lebih2 menolong. Macam projek dia pulak. Tapi, tak kurang juga yang ikhlas beri semangat dan tunjuk ajar pada pelajar2 junior terutama yang nampak panik dan blur.

Semua penuntut fokus dan kerja keras untuk memastikan kualiti kerja yang tinggi dicapai. Maklumlah, credit hours untuk projek studio memang tinggi. Tak lulus makna kemas beg balik kampunglah jawabnya. Bila pagi tiba, nak mandi kena cepat2 balik asrama kat rumah teres Seksyen 2. Punyalah jauh. Terpaksa jalan kaki turun naik bukit ITM memang memenatkan dan mencabar fizikal dan minda. Masa tu mana mampu nak beli motor. Sampai kat studio dah berpeluh. Kesan harum perfume pun kuranglah sikit.

Tiba masa yang ditetapkan pensyarah pun sampai. Sesi presentation pun bermula. Kadang2 beberapa pelajar senior yang terpilih dijemput oleh pensyarah untuk menghadiri sesi presentation. Berasaplah kepala dan telinga nak menjawab pelbagai soalan dari mereka.

Bila semuanya beres dan ok, balik asrama pakat lawan tido lah semua. Kadang2 berhari-hari tak masuk studio. Tulah sebabnya majority pelajar lelaki TRP susah nak bergirlfriend. Bukan tak handsome cuma tak ada masa. Dok kat studio aje. Mana makwe tak boring. Akhirnya cabutlah dia. Melepaslah lagi......

No comments: