August 12, 2013

Anjung Sayang


Balik raya ke kampung kali ni terpaksa cari penginapan alternatif. Anak2 dan anak2 saudara semua dah besar2. Tak macam 5 ke 10 tahun dulu. Boleh tidor bersepah2 atau di mana2. 'Pakat dan' kata orang Kedah. Bila dah besar, masing2 nak tidor dalam bilik. Maklumlah. Tak kan dah jadi anak dara, kena tidor kat ruang tamu. Malu kat cousins lelaki mereka.

Satu hal lagi, 'first come first served basislah.'  Sape balik dulu, dapatlah bilik. Rumah Mak ada 2 bilik + 1 bilik bujang. Kami yang balik dari KL ada 5 keluarga. Setiap family dah ada 3 ke 6 orang anak. Ditambah dengan 3 keluarga lagi menunggu di Melaka. Semua anak2 dah besar2 belaka. So, yang lambat kenalah tidor di ruang tamu atau dapur. Tu yang anak2 tak syok. 'Nak salin baju pun payah' rungut mereka. Paling tak tahan time nak ke bilik airlah waktu pagi. Kena beratur panjang. Macam filem P.Ramlee dahhh...

Anjung Sayang jawapan terbaik terhadap isu ini. Homestay 3 bilik.  Baru siap dibina Abang Ipar di halaman rumahnya. Lokasi pun terbaik. Dekat rumah Mak. Senang nak bersembang dengan Mak dan adik beradik lain sebelum balik tidor. Tak jauh juga dari Pantai Puteri. Restoran dan tempat makan pun banyak terdapat di sekitarnya. Kamilah jadi pelanggan pertama homestay ni. Sewa bilik pun kira harga adik beradiklah.

Nak ambil peluanglah promote homestay ni. Kalau2 ada yang memerlukan penginapan di sana. Butir2 ada seperti di bawah :

Homestay 'Anjung Sayang' 
Area Tanjung Kling Melaka (Pantai Puteri) 
hanya 20minit ke Bandar Melaka...
Bilik untuk di sewa harian atau bulanan..
Harga RM120 (SAHAJA) utk satu malam..
Terdapat 3 bilik untuk di sewa..

Kemudahan yang di sediakan:
1. FREE WIFI
2. FREE + SAFETY CAR PARK
3. WITH AIR CONDITIONING
4. REFRIGERATOR
5. TV
6. VILLAGE ENVIRONMENT 

Untuk membuat tempahan sila hubungi:
ENCIK MAZLAN BIN MOHD AMIN
013-6300853 / 
06-3510570

Boleh juga rujuk terus ke blognya iaitu :
http://anjungsayangchalet.blogspot.com/

No comments: