August 3, 2010

Berselawat Keliling Taman


Sambutan Maulidur Rasul peringkat Masjid As Salam disambut meriah. Majlis ini dianjurkan buat pertama kali sempena pembukaan masjid secara rasmi pada tahun 2007. Sambutan amat menggalakkan. Hampir semua surau di bawah kariah masjid menyertainya. Murid2 sekolah dan tadika juga tidak ketinggalan. Persatuan dan NGO yang aktif turut mengambil bahagian.

Selawat ke atas junjungan Nabi s.a.w. oleh  barisan2 perarakan bergema dengan mengelilingi taman2 perumahan sekitar kariah masjid sejauh lebihkurang 4 kilometer. Walaupun hujan turun pada pagi itu, ia tidak mematahkan semangat para perserta perarakan. Kawalan keselamatan oleh pihak Polis Trafik melancarkan pergerakan para perserta tanpa diganggui oleh lalulintas.

Di ruang legar masjid, pelbagai acara susulan diadakan. Ini termasuklah : ceramah perdana; nyasid dan bercerita   kisah2 Rasulullah. Tetamu jemputan istimewa ialah Ustaz Nazri dari kumpulan Raihan yang menyanyikan beberapa buah lagu. Majlis diakhiri dengan penyampaian hadiah untuk pertandingan pasukan perarakan. Untuk majlis perarakan Maulidur Rasul yang pertama ini, Persatuan Nurul Aula Puchong Perdana dinobatkan sebagai pasukan terbaik.

No comments: