January 4, 2011

Tak Pernah Tolak Kalau Nasi Arab


Memang menjadi tabiat anak2 sekarang sukakan fast foods. Kalau keluar sekeluarga pada hujung minggu, pasti restoran seperti Kentucky Fried Chicken, Mc Donald, Pizza Hut dan seumpamanya menjadi pilihan mereka bila ditanya. Tak mainlah restoran mamak atau restoran Melayu. Kadang2 nak juga try restoran biasa. Tapi kalau undi, tak pernah berjaya.

Bila jiran sebelah recommend nasi arab kat Cyberjaya, cubalah bawa anak2 ke sana. Payah juga nak cari Restoran Saba' ni pada mulanya. Berpusing pusing beberapa kali baru jumpa. Memang ramai orang di restoran masa sampai. Meja penuh. Orang Arab dan rakyat Malaysia sama ramai. Lama juga menunggu baru dapat meja.

Menu pertama yang di order ialah nasi Arab berlauk ayam dan kambing. Perrrggh, memang sedap. Nasinya pun sudah cukup. Lembut dan wangi. Tak payah lauk2 lain. Anak2 pun tak kata apa2. Fokus menikmati  kelazatan nasi arab. Sejak hari tu, pantang  pelawa nasi Arab tak pernah ada bantahan dari mereka. Begitulah powernya nasi arab Restoran Saba'@Cyberjaya. Taukehnya, Sulaiman Hamid bekas graduan UIA rakyat Yaman. Semua bahan mentah dan rempah ratus dan chef di bawa dari sana. Hampir 50 menu Timur Tengah disediakan di restoran ini.

No comments: