December 28, 2010

TRP Intake 77/78


Bila direnung kembali foto2 semasa mula menuntut di ITM tahun 1978, banyak kisah2 nostalgia masa zaman bergelar siswa dan siswi Memang banyak. Boleh dijadikan berjilid-jilid buku kalau nak diceritakan. Yang seronok, yang sedih. yang kelakar dan sebagainya. Cuma melalui foto2 lama ni saja segala kenangan dengan mudah dapat diimbau semula.

Ramai kawan2 dalam foto di atas sudah lebih 30 tahun tak bersua. Putus hubungn. Dah tak tau di mana mereka sekarang. Kadang2 nama pun dah tak ingat. Yang lelaki mungkin dah banyak berubah fizikalnya. Rambut dah kurang, banyak putih dari yang hitam dan mungkin perut dah maju ke depan.

Yang perempuan lagi susah nak dicamkan kalau berjumpa sekarang. Rasanya ramai yang dah bertudung. Maklumlah, zaman ITM dulu yang pakai tudung boleh dikira dengan jari. Seingat aku cuma Jamilah yang pakai dan seorang lagi budak Cert. Tak ingat namanya. Yang lain2 masih bergaya dengan pelbagai fesyen rambut zaman 70an lah. Yang kerinting, ikal mayang, lurus, pendek dan macam2 lagi. Cuma zaman tu perwarna rambut belum keluar atau popular kot.

Kini Alhamdullilah, ramai kawan2 perempuan yang terjumpa sudah bertudung. Tak dinafikan mereka lebih nampak anggun dan berseri dalam keadaan begitu.

No comments: