July 22, 2011

Macam Menjamu Selera Di Tanah Suci


Makanan Arab atau Timur Tengah memang popular di negara kita. Asalkan sedap. Pasti ramai yang mengunjungi. Tapi restoran ni lain sikit. Restoran Al Diafah. Terletak di Sri Petaling. Tak jauh dari dari Hotel Sri Petaling yang nampak macam tak beroperasi lagi. Tingkat bawah kedai kurma dan cenderhati. Restoran terletak di tingkat atas.

Suasana dalam restoran betul2 macam restoran mewah di Tanah Suci. Audio bacaan Al-Quran oleh Imam Masjidilharam menghidupkan suasana. Staff semua warga Arab. Bolehlah berbahasa Melayu dan Inggeris Difahamkan dah lebih 14 tahun restoran ni beroperasi di negara ini. Taukehnya orang Jeddah. Setahun sekali, bila musim haji baru balik ke negaranya.

Lebih 100 hidangan disediakan. Semuanya makanan Arab original.  Perrgghhh.... Harga boleh tahan. Sepinggan nasi Arab berlauk ayam RM35.00. Jus minuman antara RM8 ke RM15. Jiran setaman nak belanja. Ikut saja. Bak kata orang. 'rezeki jangan ditolak'. Hari tu tiga orang makan order hidangan yang simple aje. Bilnya RM117.00. Rasanya, kena betul2 bersedia kalau berhajat nak belanja kawan atau keluarga di restoran ini. Terutama untuk berbuka puasa Ramadhan nanti.

No comments: