December 20, 2012

Trip ke USS Part 2 : 7 Jam Yang Menghiburkan

Pukul 12 tengahari baru sampai USS dengan menaiki bas dari JB. Kira dah rugi 2 jam. Sebab USS buka pukul 10 pagi. Kami ada 7 jam nak meneroka kehebatan USS yang popular ni. Tak tau sempat ke tidak nak round habis. Dengan ramainya orang. Maklumlah musim cuti sekolah.

Apa2 pun, ambil kesempatan posing2 depan USS dululah.


Tinjau2an awal suasana dalam kawasan USS. Menarik dan meriah.


Tengok cara2 pengarah tersohor Steven Spielberg buat special effects dalam filem2nya di sini. Hebat.


Transformer Ride 3D. Sebelum ke sini, ramai bagitau yang ini paling best. Selepas mengalaminya. Memang tak dinafikan. Puas mengelak serpihan kaca, besi, percikan api dan sebagainya. Sampai terantuk kepala antara satu sama lain. Kita bagai terperangkap dalam peperangan robot2 gergasi ni. Bagi aku setiap pengunjung wajib menikmati kehebatan teknologi 3D ini. Kalau tidak rugilah jawabnya.


Revenge of the Mummy. Bayangkan naik roller coaster dalam suasana gelap gelita. Kita tak dapat jangka apa akan berlaku seterusnya. Ni yang menarik game ni.


Roller Coaster. Biarlah anak2 saja yang mencubanya. Takut degupan jantung terhenti di atas nanti.


Antara persembahan2 jalanan yang memeriahkan suasana.


Nak tengok monster2 menyanyi rock ? Di sini tempatnya. Bagi aku yang dah separuh abad ni, persembahannya okey cuma sound system agak membingitkan.


Kalau takut basah jangan duduk barisan hadapan atau bangku warna biru. Persembahan Water World padat dengan aksi2 percikan air untuk bergurau dan mengusik penonton.


Satu lagi pengembaraan yang memerlukan kita pakai baju hujan kalau takut basah. Menyusuri sungai dan jeram di  The Lost World.


Kalau nak rasa tempias air liur Si Donkey, kegelian spiders yang merayap dan gegaran kereta kuda jangan  ketinggalan menontoh persembahan Shrek 4D Adventure di dalam Istana Far, Far Away.


Yang ni je tak sempat nak masuk. Dah lewat. 


Tolak berhenti makan dan solat, 7 jam rasa sekejap saja di USS. Nasib baik beli tiket express. Tak perlu beratur untuk ke setiap game. Tunjuk tiket terus dapat masuk. Sebelum keluar belilah sedikit cenderhati seperti T-Shirt, globe USS dsb untuk kenangan.

No comments: